FANDOM

Faza programowania składa się z dwóch kluczowych zagadnień: opracowania drogi postępowania oraz określenia celów projektu. W tym etapie następuje rozpoznanie potrzeb otoczenia oraz płaszczyzn działania. Po przeanalizowaniu tych dwóch czynników musimy również zastanowić się czy obszar interwencji będzie zgodny z wytycznymi, które określa nam instytucja finansująca to. Innymi słowy mówiąc, musimy stworzyć projekt dopasowany do polityki, którą prezentuje nasz sponsor. W tym konkretnym przypadku musimy skupić się na polityce jaką wobec Polski, w tym obszarze, stosuje Unia Europejska. Zatem chcąc stworzyć program, musimy zwrócić uwagę na problemy, z którymi zmaga się dany region. Zagadnienia te dotyczą m.in.:

  • „problemów walki z biedą</li>
  • połączenie obszarów strategii</li>
  • wyczerpująca analiza kraju/regionu</li>
  • koncentracja na podstawowych priorytetach Unii Europejskiej</li>
  • uwzględnienie problemów przekrojowych i pozostałych aspektów polityki rozwoju Unii Europejskiej</li>
  • uwzględnienie sprężeń zwrotnych</li>
  • koncentracja na efektach</li>
  • zastosowanie otwartego partnerstwa”[1]

    </li>

    Jeżeli faza programowania jest zakończona, jasno określone są cele, które należy zrealizować, określone jest środowisko do którego ma trafiać przekaz projektu oraz określone wytyczne, które mają spełniać propozycje programów, ogłaszany jest konkurs na projekt, który pomoże rozwiązać problemy występujące w danym regionie. Program jest szeroko rozumiany jako całość realizowanych projektów[2].

  • ---- [1] M.Trocki, B.Gruczy, „ Zarządzanie projektem unijnym”, Warszawa, 2007, s. 57-58 [2] Tamże, s. 57-58 Maria Omiecińska 21:00, maj 6, 2011 (UTC) </li> </li> </li>
  • Ad blocker interference detected!

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki